Проект "Створення медіатеки сучасного навчального закладу"



 Проект
«Створення медіатеки сучасного навчального закладу»
         Завдання сучасної освіти – підготувати підростаюче покоління до життя та професійної діяльності в новому високорозвиненому інформаційному середовищі, до ефективного використання її можливостей. Перетворення сучасної цивілізації на інформаційне суспільство актуалізує, перш за все, проблему формування інформаційної компетентності особистості, яка стає визначальним чинником ефективності трудової діяльності й повсякденного життя людини.
Сьогодні в Україні відбувається процес становлення нової системи освіти та виховання, зорієнтованих на входження у світовий освітній простір. Школа ХХІ століття – це школа самовизначення і самореалізації особистості, що зумовлює до переосмислення діяльності шкільної бібліотеки як невід’ємної частини освітнього процесу, актуалізації її змісту, технології ставлення до особистості учня як суб’єкта та проектувальника життя. Згідно з компетентісним підходом в освіті акцент робиться на забезпечення самоосвіти, ключових компетентностей, формуванні себе як особистості.
У закладі створено умови для розвитку єдиного інформаційного простору. Формується медіатека школи, яка надає можливість учителям та учням працювати з різними носіями інформації, з комп’ютерними банками даних, довідковими та енциклопедичними виданнями, отримувати інформацію про методичну літературу, нові засоби навчання та їх використання, індивідуально переглядати, оцінювати й відбирати необхідну інформацію, яка використовується в навчально-виховному процесі. Медіатека – це фонд книг, навчальних і методичних посібників, відеофільмів і відеозаписів, мультимедійних програм, аудіо записів, навчальних комп’ютерних презентацій. Також медіатека – це приміщення, в якому все це зберігається. Тобто медіатека – це зібрання медіазасобів. У приміщенні обладнано декілька зон для роботи: відео зона, комп’ютерна зона, бібліотека, зона відпочинку, індивідуальної роботи. Саме тому медіатека є центром інформаційної інфраструктури освітнього закладу.
         Оскільки в медіатеці зосереджена інформація з різних тем і з різних предметів, у школі проводиться ціле спрямована робота в тісній взаємодії з учителями, які систематично поповнюють та розширюють цікавими й змістовними власними матеріалами навчальний фонд медіатеки. Кожен учитель школи накопичує матеріали в індивідуальному педагогічному кейсі, де представлені методичні та дидактичні напрацювання до уроків. Змістове накопичення вчителями власних кейсів перетворює навчання на творчий процес, який розширює інформаційний, наочний, методичний арсенал учителя-предметника з будь-яким рівнем професійної кваліфікації та досвіду.
        
Переваги медіатеки для користувачів суттєві:
·                   використання безмежних документальних ресурсів (тільки інформаційні ресурси мережі Інтернет сьогодні складають понад 10 мільярдів документів (web-сторінок), до яких можливий вільний доступ користувача);
·                   якісно нове забезпечення умов роботи для кожного відвідувача. У медіа теці відвідувач долучається до нової для нього самостійної діяльності з отримання різних видів інформації (вербальної, образної, текстової, слухової, графічної) за короткі проміжки часу;
·                   можливість користуватися різними інформаційними засобами для створення  творчих продуктів у процесі навчальної діяльності, організація власної web-сторінки з будь-якої теми;
·                   участь у Інтернет-конференціях, форумах, диспутах одночасно.

Медіатека виконує функції:
·        освітню: підтримує і забезпечує освітні цілі, які сформульовані в програмі розвитку школи;
·        інформаційну: забезпечує доступ до інформації як джерела нових знань через використання бібліотечних фондів;
·        соціокультурну: організовує заходи, які виховують культуру і соціальну самосвідомість, сприяють емоційному розвитку учнів.

Методи упровадження інфо-стратегії:
·                   аналіз, синтез, індукція, дедукція, моделювання (отримання, аналіз і систематизація матеріалів мережі Інтернет за темою інновації);
·                   емпіричні методи: спостереження, опитування, тестування (збір інформації про розвиток діяльності учнів і вчителів ліцею);
·                   аналіз: документації, інформаційних комп’ютерних технологій та електронних документів, нявних у мережі Інтернет (вивчення педагогічного та управлінського досвіду для визначення сучасного стану використання медіа теки в навчальному процесі);
·                   вербальні методи: індивідуальні (консультації, бесіди), групові (інструктажі, наради, збори);
·                   дослідницькі методи: вивчення передового досвіду, анкетування та інтерв’ювання, підготовка, друкування матеріалів (газети, збірники, статті, методичні рекомендації, порт фоліо) про діяльність педагогічного й учнівського колективів;
·                   ілюстративно-показникові методи: моделювання структури організації освітнього процесу, побудова графіків, таблиць, матриць із вивчення рівня знань і вихованості учнів, професійної підготовленості вчителів до створення медіатеки;
·                   техніко-технологічні методи: застосування технічних засобів і пристроїв (комп’ютера, телебачення, радіо тощо).

Мета проекту:
- якісне оновлення бібліотечних фондів як паперовими так і електронними носіями;
- перетворення шкільного бібліотечно-інформаційного соціокультурного центру  на медіатеку відповідно до потреб інформаційно - бібліотечного обслуговування всіх суб’єктів  освітнього процесу;
- формування і розвиток інформаційної грамотності, культури учнів.
Завдання проекту:
-         удосконалити матеріально-технічну базу медіатеки;
-         упроваджувти інноваційні технології в освітній процес;
-         сприяти якісному методичному забезпеченню освітнього процесу.
Пріоритети проекту:
-         створення комфортних умов для підвищення інформаційної, освітньої, культурно-виховної, пізнавальної функції шкільної медіатеки.
Очікувані результати:
-                     забезпечення рівного доступу всіх суб’єктів освітнього процесу до сучасних інформаційних джерел;
-                     оновлення матеріально-технічної бази медіатеки;
-                     підвищення впливу медіатеки на розвиток особистості учнів.

     Шляхи реалізації проекту
з/п
Зміст заходів
Термін
виконання
Виконавці
1
Організувати діяльність медіатеки
2018
Адміністрація школи
2
Проводити систематичний моніторинг діяльності медіатеки
2018-2023
Адміністрація школи
3
Організувати індівідуальні консультації з бібліографічного пошуку та методики роботи з літературою.
2018-2023
Бібліотекар
4
Організувати групові консультації, бесіди, лекції про інформаційну систему й правила її використання.
2018-2023
Бібліотекар
5
Здійснювати екскурсії медіатекою.
2018-2023
Бібліотекар
6
Проводити практичні заняття з використання традиційних і електронних інформаційних ресурсів, включаючи Інтернет.
2018-2023
Бібліотекар
7
Спланувати бібліотечні уроки з навчання самостійної роботи з інформаційними носіями.
2018-2023
Бібліотекар
8
Забезпечувати постійне підвищення кваліфікації бібліотекря
2018-2023
Адміністрація школи
9
Залучити до участі у тренінгу «Створення електронного портфоліо бібліотекаря»
2018
Бібліотекар
10
Залучити до участь у тренінгу «Використання Інтернету в бібліотечній роботі».
2019
Бібліотекар
11
Створити базу електронного порт фоліо кейсів педагогів школи.
2018-2023
Вчителі
12
Систематично проводити роботу з блогом «Бібліотечна скарбничка».
2018-2023
Бібліотекар
13
Формувати основи інформаційної культури шляхом проведення заходів з використанням ІКТ.
2018-2023
Бібліотекар,
вчителі.
14
Проводити бібліотечні уроки та заняття гуртка «Медіа культура».
2018-2023
бібліотекар
15
Складати бібліографічні покажчики, інформаційні та рекомендаційні списки літератури для використання в навчально-виховному процесі
2018-2023
бібліотекар
16
Поповнювати фонди медіатеки - паперовими та з електронними носіями .
2018-2023
 бібліотекар
17
Створити електронні каталоги і картотеки.
2018-2023
бібліотекар
18
Автоматизувати бібліотечні процеси – складання бібліографічних списків літератури, облік фонду, робота з актами, передплата періодики, зворотній зв'язок з іншими закладами.
2018-2023
Бібліотекар
19
Формувати фонд документів, які створюються у навчальному закладі (публікації та роботи педагогів, наукові роботи та реферати учнів електронні матеріали).
2018-2023
бібліотекар
20
Створити банк педагогічної інформації як основи єдиної інформаційної служби навчального закладу, здійснювати накопичення систематизацію інформації за предметами, розділами, темами.
2018-2023
бібліотекар
21
Формувати фонди нетрадиційних носіїв інформації.
2018-2023
Бібліотекар
22
Надавати оперативний доступ через Інтернет до світових інформаційних ресурсів.
2018-2023
Бібліотекар
23
Реалізовувати інформаційний супровід інноваційних процесів у школі.
2018-2023
Адміністрація школи
24
Використовувати розподільне інформаційне середовище навчального закладу, взаємодіяти з усіма структурними підрозділами освітнього закладу.
2018-2023
Бібліотекар

Медіатека з допомогою нових інформаційних технологій вносить конструктивні зміни в освітній процес, створює сприятливі умови для творчої активності й самостійності.
Найголовніше – у школі створено підрозділ, здатний організувати й поширювати інформацію з метою розширення знань учнів і виховання в них навичок поводження з інформаційними джерелами, а також підвищення професійної майстерності педагогів із допомогою впровадження нових ефективних технологій.
Регіональна система освіти отримує готову платформу для обєднання всіх бібліотек освітніх закладів у єдиний інформаційний ресурс і створює передмови для входження в український і світовий інформаційний простір, необхідний для забезпечення гарантованого широкого доступу до інформації та інформатизації системи освіти.

















Немає коментарів:

Дописати коментар